Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
Dodał: Adam 'Rockas' SowińskiMają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: strategiczna
Projektant: Cédrick Chaboussit
Ilustracje: Vincent Dutrait
Wydawca oryginału: Ludonaute
Data wydania oryginału: 2015
Wydawca polski: REBEL.pl
Data wydania polskiego: 2015
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: ok. 60 min.
Cena: 119,95 zł
W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.
W grze Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki.
W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:
- Geograficzne ‒ odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;
- Biologiczne ‒ odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;
- Etnologiczne ‒ poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.
W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.
W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:
- punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
- punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
- punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.
Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.
Źródło: Opis wydawcy