Blog - rpg

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 23.

Arkham - ZC

19-04-2024 19:43
0
Komentarze: 1
W działach: RPG
Arkham - ZC
Doszedł Arkham do Zewu Cthulhu. Piękne plany i mapy (blisko 30!), gazeta, masa BNów, historia, ilustracje w innym stylu niż dotychczasowe, znane mi, pozycje. Pierwsze wrażenie po kilku minutach oglądania – będzie dobrze:).    Do tego opis wszystkich znanych mi z planszówek dzielnic, biznesy,  typowa pogoda, imiona i nazwiska brzmiące Arkhamowo… 

Powrót Conana

14-03-2024 17:18
2
Komentarze: 5
W działach: RPG
Powrót Conana
Eh Conan, ty to mnie chłopie zaimponowałeś tą swoją barbarzyńskością. Nie wiem czy wiecie, ale Modiphius wydał Conana. Potem przestał wydawać, ale w Polsce jest Conan ciągle wydawany, i ten Conan jest wydawany w Polsce po polsku. Ale ja nie o tym, ja o Conanie. Rok, dwa lata temu zrobiłem dil życia - wymieniłem zestaw przygód do ZC na Conana - tego od Modiphiusa (wymiana była z moją dopłatą). Napisałem rzut okiem, poleżał na półce i stwierdziłem, że pewnie i tak nie zagram (co jest prawdą dla wielu moich podręczników, ale co z tego). Poszedł więc na handel i się sprzedał.  Ale jakoś t...

Szczęśliwego 2024 (i podsumowanie 2023)

31-12-2023 16:08
6
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, WIF, planszówki, konwenty, książki, komputerowe
Szczęśliwego 2024 (i podsumowanie 2023)
Wszystkie Dobrego w Roku 2024!   Przy okazji życzeń, krótkie podsumowanie. Czytelniczo było mało, ale jakościowo bardzo dobrze. Z fantastyki 3 tomy Bobiverse, pierwszy tom Metro 2033 (trochę nie chciało mi się czytać, ruscy to jednak stan umysłu, co nawet w tej książce było widać...), pewnie parę innych pozycji, ale nie jakoś wiele, ciężko mi spamiętać bo przeczytane pozycje poszły na aukcję charytatywną a nie robiłem notatek:). Poza fantastyką straszna opowieść Dzikie łabędzie. Trzy córki Chin, którą polecam wszystkim (tak, będzie o Chinach). W międzyczasie otwarta historia...

AI i Zew Cthulhu

23-11-2023 19:12
3
Komentarze: 14
W działach: RPG
AI i Zew Cthulhu
Czy mówiłem już, że AI to przygłup, który z inteligencją nie ma nic wspólnego? Jeśli nie, to mówię:). Piszę właśnie recenzję jednego z podręczników do ZC, a że jestem leniwy (i miałem zaćmienie), nie chciało mi się iść do drugiego pokoju po podręcznik, żeby sprawdzić, jak przetłumaczono SAN na polski :). Więc mówię sobię: wpiszę to w AI.  E: jak przetłumaczono SAN w polskiej wersji Zew Cthulhu? AI: W polskiej wersji gry fabularnej Zew Cthulhu, termin SAN został przetłumaczony na Siłę Woli 1. Mam nadzieję, że to Ci pomogło. Czy mogę pomóc Ci w czymś jeszcze? E: jesteś pe...

Biurko fantasty

05-05-2023 18:02
0
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, planszówki
Biurko fantasty
Właśnie zobaczyłem swój bajzel na stole. Pewnie niedługo mnie z domu wyrzucą.  Na stole widzicie 4 pozycje (jedna w wersji cyfrowej), które czekają w kolejce do przedstawienia Wam. Niektóre już rozegrane. Już wkrótce:).  A jak u Was? Porządek, czy, nomen omen, chaos?

Dwie nowe pozycje

22-04-2023 06:38
2
Komentarze: 8
W działach: RPG, ASL
Dwie nowe pozycje
Ostatnio u mnie cicho z nowymi tekstami. Ale już niedługo. Moja słaba silna wola zmusiła mnie do zakupu dwóch kolejnych pozycji okołofantastycznych, które chciałbym dla Was zrecenzować. A jak doszło do zakupu? Metoda M&M. Myśl i Marketing. Bakcyl i Marketing. Pewnego dnia, może nawet lata temu, wstajesz rano, wchodzisz na stronę pewnego producenta gier i pojawia się MYŚL. Kurde, ale to fajne. Muszę to zobaczyć, wypadało by to opisać dla ekipy na polterze. Na szczęście w Polsce tego nie ma, więc powoli temat powinien zacząć chorować, aby pewnego dnia umrzeć. Ale tak nie jest &n...

Schaffenfest - raport z sesji

07-04-2023 07:04
1
Komentarze: 3
W działach: RPG
Schaffenfest - raport z sesji
Po kilku miesiącach przerwy spowodowanej wyjazdami, remontami, chorobami i ogólnym, nomen omen, chaosem, udało się wrócić do Starego Świata. Mimo pewnych osobistych wyzwań stojących przed graczami, udało się rozegrać sesję, w czasie której wyjaśniła się sytuacja z aresztowaniem bohaterów przy Garten Weg (p. poprzednia notka).  <będą spojlery, proszę o nie pisanie komentarzy, które mogłyby zdradzić fabułę> W poprzednim epizodzie postacie graczy zostały zamknięte w biurze (czy jak się potem okazało "biurze") prawników Lock, Stock i Barl, którzy niby mieli im przekazać...

Piłkarski RPG, cz. 1

31-12-2022 10:00
2
Komentarze: 6
W działach: RPG
Piłkarski RPG, cz. 1
W nawiązaniu do tej noty  i jednego pod nią komentarza, wymyśliłem, że czas na erpega piłkarskiego (oczywiście z przymrużeniem oka:)). W grze mierzyć będziemy się z problemami, które stoją przed piłkarzami, trudami codziennego życia, zmorą ciągłych treningów i dramatami, z którymi mierzyć będą się bohaterowie świata wielkiej (i nie tylko) piłki. Oto zarys pewnych elementów. Cechy W grze mamy kilka cech, które będziemy testować w najdramatyczniejszych momentach naszego piłkarskiego życia, przykładowo, gdy będziemy walczyć o kontrakt szamponu. Prezencja na stadionie –&n...

Raport z sesji - Wróg w Cieniach, część 1

14-11-2022 18:43
4
Komentarze: 2
W działach: RPG
Raport z sesji - Wróg w Cieniach, część 1
Raport z pierwszych trzech sesji 4 edycji Warhammera. Gramy w  kampanię Wewnętrzny Wróg, odcinek pierwszy zatytułowany Wróg w Cieniach. Jak to w życiu awanturników bywa, są przemoczeni, zmęczeni i zziębnięci - bo kto normalny chodzi przez lasy i trakty na piechotę? No dobra, nasi Bohaterowie... ...czyli: Elf, Eldarion Lathtuniemogęrozczytaćlet, który jest wysoki, młody jak na elfa i ma fajne pieruny strzelające z rąk – czarodziej Krasnolud Higil Staloręki bez ręki, ale za to z brodą i dobry w Intuicję i topory; śledczy Człowiek Taurus, dzielny i szlachetny (chyb...

Gra o Tran - raport z sesji

16-10-2022 16:40
3
Komentarze: 9
W działach: RPG
Gra o Tran - raport z sesji
Stało się! Graliśmy w Olsztynie w ramach niedzielnych spotkań z grami w Grę o Tran na czwartej edycji Warhammera. Zobaczmy co i jak. Na początek zrobiłem cztery postacie. Miałem niecny plan wykorzystania gotowych, jednak okazało się, że po polsku nic nie ma :(. Nawet pytałem Copernicus Corporation i potwierdzili, że musimy jeszcze chwilę poczekać. Ogólnie to szkoda też, że w podręczniku nie ma startowej przygody, taki Kontrakt Oldenhallera wiele by ułatwił. Gracze dostali żetony do wykorzystania jako punkty przeznaczenia, szczęścia etc (trochę za dużo tych rodzajów punktów, ale spoko), k...